V.U.K.

Kak’ smo se učili

Proveli smo prvu V.U.K.-ovu proljetnu projektnu školu! Nekoliko logističkih prepreka i relativno slaba zainteresiranost nisu nas spriječili da u praksu provedeno naše neformalno geslo – radimo s onima koji žele raditi s nama, ne čekamo one s izlikama 🙂

Ideja o održavanju radionica razvoja projektnih ideja i pripreme projektnih prijedloga već dugo vremena stoji u planu i programu udruge, a osim našim članovima usmjerena je i zainteresiranim mladima bez obzira jesu li članovi naše ili neke druge udruge. Početkom godine, seljenjem u ured u novom Centru za mlade Varaždin (koji svoj naziv još ima dokazati) pored Varaždinskog placa, ponadali smo se končno ispuniti i posljednje infreastrukturne uvjete za održavanje ovakve radionice.      Kompetencija nam ne nedostaje, a kao što smo i najavili, ideja je da u neformalnom formatu oni kojima znanja i iskustava nedostaje uče od onih koji sve to posjeduju. Razradili smo program edukacije, podijelili je u 4 radionice s popularnim terminima petkom poslijepodne i subotom ujutro u trajanju najviše 4 sata kako bismo izašli u susret svima s klasičnom izlikom o poslu, školi, fakultetu, obavezama.

Prepreke su uvijek tu i treba naći rješenja

Podijelili smo informaciju i pozivniceza sudjelovanje svima koje bi edukacija izravno mogla zanimati ili bi informaciju mogli proslijediti svojim poznanicima. Na kraju, interes četvero mladih za nas jest uspjeh u doba kada znanje, posebno ukoliko je ono besplatno, nije na cijeni. Uz ured s funkcionalnim računalom, uredskim stolom i stolicom, svjesni da prostorne kapacitete (ugodnu temperaturu prostora za rad, internetsku vezu, stolove i stolice) nemamo, obratili smo se za pomoć prijateljskoj i bolje opremljenoj udruzi VANIMA. Prve dvije radionice smo tako održali u njihovom prostoru. S obzirom na hvale vrijednu aktivnost spomenute udruge i pripreme za njihov VAFI festival, ali i vrućine koje posebno pogašaju naše uredske prostore u potkrovlju, naredna dve termina smo ipak odlučili odraditi u alternativnom prostoru kafića. Iako ponešto otežano zbog manjka izvora struje za računala, ponosni smo na vještine improvizacije i profesionalnost voditelja u smislu poštivanja vremena koje su polaznici/e namijenili/e eduakciji.

Što smo naučili/e jedni druge?

Svaka edukacija, bez obzira na svijest o tome, djeluje na obje strane u procesu – učitelja i učenika. Rad na stvarnim primjerima iz radnog iskustva voditelja (Nino Preložnjak i Zrinka Šajn), stvarnim javnim pozivima i obrascima za prijavu projektnih prijedloga, istaknuo je važnost i potrebu za dobrim upravljanjem vremenom, razvojem suradnje i učinkovitom komunikacijom među uključenima u prijavu projekta. Kako su se radionice bavile isključivo pripremom projektnog prijedloga kao dijelom projektnog ciklusa, radili smo na temama pretraživanja javnih poziva, utvrđivanja zadovoljavanja uvjeta organiazcije za prijavu, definiranja problema i ciljeva projekta, razvoja aktivnosti i određivanja rezultata projekta, održivosti projekta i razrade proračuna projekta. Zaključujemo kako je iznimna šteta što se ovakve prilike za angažman mladih kompetentnih ljudi te finanaciranje njihova rada (posljedično i zaustavljanje iseljavanja) i ostvarenja potencijala za dobrobit društva u kojem žive, propuštaju zbog pogrešne percepcije projekata te njihova razvoja i provedbe.

Zašto?

Na pitanje koje si vjerojatno postavlja velik broj mladih koji žive u Varaždinu i Hrvatskoj: “Zašto da ja besplatno dijelim znanje koje sam stekao/la svojim radom?” ili “Zašto da radim nešto što mi ne donosi nikakvu (financijsku) korist?” nije lako, ali je moguće odgovoriti na primjeru naše edukacije. Suradnjom s drugima (između ostalog na ovakvim aktivnostima obrazovanja) dobivamo priliku biti bolji nego što bismo to bili u stanju samostalno. Učitelji uče kako uneprijediti svoj rad (pripreme materijala, razvoja programa edukacije, uvođenje novih ili unaprjeđenje postojećih metoda učenja), a učenici usvajaju i koriste konkretna znanja i vještine kojima postaju konkurentniji na tržištu rada. Za pohvalu i na ponos ove naše grupe jest i činjenica da je uz pomoć sudionika/ca edukacije prijavljen i jedan projektni prijedlog i prije kraja edukacije.

 

Što ti misliš? Komentiraj:

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.