VUK
Filmokular Cover

Filmokular: Istraga nad besprijekornim građaninom

29.06.2016. @ 20:00 – 22:00 –

Sadržaj za filmoljupce! Ove srijede vam u suradnji s Filmokazom prikazujemo Oscarom nagrađen talijanski politički triler Istraga nad besprijekornim građaninom (1970. | 95 min) talijanskog redatelja Elija Petrija. Dakako, ulaz slobodan!


Učitavanje mape...

Datum i vrijeme

29.06.2016.
20:00 - 22:00
0

Lokacija
VAKUUM klub
vakuum.space



Sadržaj za filmoljupce! Ove srijede vam u suradnji s Filmokazom prikazujemo Oscarom nagrađen talijanski politički triler Istraga nad besprijekornim građaninom (1970. | 95 min) talijanskog redatelja Elija Petrija. Dakako, ulaz slobodan!

Filmokular Cover

Filmokular su besplatne javne projekcije kultnih filmova i klasika koje vrijedi iskusiti. Filmove pripremamo u originalnom formatu, remasterizirane i s kvalitetnim prijevodom.


O filmu Istraga nad besprijekornim građaninom

Istraga nad besprijekornim građaninom

Na dan preuzimanja dužnosti šefa polit. ureda rimske policije, protagonist ubije ljubavnicu Augustu. Nitko ne sumnja u njega te on odlučuje ostaviti tragove da bi istražitelje uputio u pravom smjeru, ali ujedno i ustvrdio koliki je zaista njegov ugled. Iako on naposljetku u pismu pretpostavljenima prizna krivnju, oni ga nagovore da to priznanje porekne.

Nazivan »dnevnikom jednog šizofrenika«, film se razvija oko lika malograđanina kojemu birokracija omogućuje put do pozicija moći i koji svoje seksualne i klasne komplekse rješava zloporabom položaja. Ekstrovertna interpretacija G. M. Volontéa sasvim je primjerena iracionalnom i grotesknom ugođaju djela koje je u kontekstu struje polit. filma započelo liniju psihoanalitičkih studija korumpiranih i psihopatoloških političara i dužnosnika kao metafora neuroza vladajućih elita u razdoblju nakon 1968. Unutar žanrovskih okvira trilera, a s aluzijama na F. Kafku i njegovu koncepciju anonimnih struktura moći, Petri karakterizira predstavnike vlasti kao izrazito samosvjesne vlastite uloge i zaokupljene zadržavanjem legitimiteta što nadvladava eventualna moralna ograničenja. Dekonstruirajući represivne mehanizme države, film ironizira i prosvjednu kontrakulturu kao konformističku jer jedini svjedok protagonistova zločina, buntovni ljevičarski student Antonio, taj zločin ne razotkriva već se priklanja moralnoj relativizaciji. Film je nagrađen Velikom posebnom nagradom žirija u Cannesu te Oscarom za najbolji film na stranom jeziku.

Tekst napisao B. Kragić za Filmski leksikon

Što ti misliš? Komentiraj:

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.