V.U.K.
Filmokular Cover

Filmokular: Kratka noć leptira

15.06.2016. @ 19:00 – 21:00 –

Sadržaj za filmoljupce! Ove srijede vam u suradnji s Filmokazom prikazujemo kvalitetan misteriozni horor Kratka noć leptira talijanskog redatelja Alda Ladoa. Dakako, ulaz slobodan!


Učitavanje mape...

Datum i vrijeme

15.06.2016.
19:00 - 21:00
0

Lokacija
VAKUUM klub
vakuum.space



Sadržaj za filmoljupce! Ove srijede vam u suradnji s Filmokazom prikazujemo kvalitetan misteriozni horor Kratka noć leptira (1971. |92 min) talijanskog redatelja Alda Ladoa. Dakako, ulaz slobodan!

Filmokular Cover

Filmokular su besplatne javne projekcije kultnih filmova i klasika koje vrijedi iskusiti. Filmove pripremamo u originalnom formatu, remasterizirane i s kvalitetnim prijevodom.


O filmu Kratka noć leptira

MV5BMTYzNDU2MTEyMl5BMl5BanBnXkFtZTgwMjM4NTQxNjE@._V1_Postoji tek nekoliko filmova u kojima junaka na samome početku pronalazimo mrtvog. Gregory Moore, junak „Kratke noći leptira“, nije mrtav, ali svi misle da jest. Njegovo beživotno tijelo pronađeno je u gradskome parku i odneseno u mrtvačnicu, iako je on svjestan svega što se događa. Dok leži paraliziran na obdukcijskom stolu i gleda kako patolog priprema sječiva za obdukciju, Moore se pokušava prisjetiti što ga je dovelo u stanje u kojem se nalazi, a svi putevi vode do Kluba 99 – ekskluzivnog mjesta na kojem se praška intelektualna i politička elita skuplja kako bi spletkarila i sudjelovala u okultnim ritualima i orgijama!

„Kratka noć leptira“ gotovo je zaboravljeni dragulj iz sedamdesetih koji posljednjih nekoliko godina sigurno gradi svoju kultnu sljedbu. Redatelj Aldo Lado prepoznatljivu je matricu talijanskog mystery-trilera (tzv. gialla) obogatio nadnaravnim motivima, te snimio efektnu alegoriju koja se zapravo može primijeniti na bilo koji represivni sustav u kojem ostarjele političke strukture „krešu krila“ svojim mladim leptirima te ih tako lišavaju slobode i – paraliziraju.

Zahvaljujući specifičnoj atmosferi i fabularnim motivima „Kratka noć leptira“ evocira kasnija ostvarenja Romana Polanskog, kao što su „Stanar“ („Le locataire“, 1976) i „Deveta vrata“ („The Ninth Gate“, 1999), a za specifičan ugođaj tjeskobe i jeze zaslužna je i sugestivna glazba velikog talijanskog skladatelja Ennia Morriconea, sastavljena od dramatičnih violinskih dionica, uzdisaja i otkucaja srca.

Zanimljivost

Film je sniman na mnogim lokacijama u Zagrebu, a u sporednim se ulogama pojavljuju brojni veterani hrvatskog glumišta, između ostalog i Relja Bašić, Semka Sokolović-Bertok i Fabijan Šovagović, u ulozi u kakvoj ga još niste imali priliku vidjeti.

Aldo Lado

Aldo Lado talijanski je redatelj i scenarist rođen u Rijeci 5. prosinca 1934. godine. Snimio je 20 filmova i okušao se u brojnim žanrovima: filmu strave, trileru, znanstvenoj fantastici i erotici. Među najuspješnija ostvarenja ubrajaju se njegov redateljski prvijenac „Kratka noć leptira“ („La corta notte delle bambole di vetro“, 1971), „Tko ju je vidio da umire?“ („Chi l’ha vista morire“, 1972), kontroverzni „Posljednji noćni vlak“ („L’ultimo treno della notte“, 1975) te campy zf „Humanoid“ („L’umanoide“, 1979). Sukladno tradiciji talijanskog popularnog filma mnogi su Ladovi radovi nastali kao rip-off stranih hitova. „Tko ju je vidio da umire?“ oslanja se na „Ne okreći se“ („Don’t Look Now“, 1973) Nicolasa Roega, dok je „Posljednji noćni vlak“ pokušaj šlepanja na zloglasnosti „Posljednje kuće nalijevo“ („The Last House on the Left“, 1972) Wesa Cravena.

Tekstovi preuzeti od kina Europa

Što ti misliš? Komentiraj:

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.